Home › W jaki sposób utrzymać wagę po skończonym odchudzaniu?
Home › W jaki sposób utrzymać wagę po skończonym odchudzaniu?

W jaki sposób utrzymać wagę po skończonym odchudzaniu?

Co niemiara ludzi żyje w mylnym przekonaniu, że dieta to tylko nietrwały okres w ich życiu.

To naturalnie jest najczęstsza przyczyna powrotu do wagi sprzed procesu tracenia kilogramów.

Fachowcy uwidoczniają, że restrykcyjne odchudzanie, które zresztą nie zawsze jest słuszne, może stanowić wyłącznie swego rodzaju początek do późniejszych zmian.

Pewnie jest szczupleć około pięciu kilogramów w ciągu miesiąca. Wtenczas organizm "nie wariuje" i nie domaga się dostarczania mu tych czynników, do jakich przyjmowania był przystosowany. Pierwszym cyklem tracenia wagi ma być więc jednodniowa głodówka, jaka pozwoli oczyścić nam się z nagromadzonych toksyn. Następny cykl to dieta właściwa. Tutaj wybór jest w istocie nadzwyczaj obszerny. Najogromniejszą renomą z racji efektywności cieszy się jednak wysokobiałkowa dieta Dukana, dieta 1500 kcal, dieta kapuściana i owocowa. Ostatnim cyklem jest podtrzymanie efektów, czyli całkowita zmiana poprzednich nawyków żywieniowych. Od tego właśnie momentu śmiały plan powinien być zbilansowany w taki sposób, by dostarczać organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych.

Niesłychanie znacząca jest także aktywność fizyczna.

Bez niej rezultat jojo jest tylko kwestią czasu. Nie należy jednak, wbrew pozorom, notorycznie uczęszczać na siłownię oraz poddawać się karkołomnym treningom.

Identycznie skuteczne będą też powszednie, intensywne spacery, zmiana środka lokomocji z auta na rower a też relaks w postaci wycieczek na miejską pływalnię lub ewentualnie na pobliskie szlaki turystyczne..